Juristenbijeenkomst

Algemene ledenvergadering en Juristenbijeenkomst

ALV en Juristenbijeenkomst

Voor wie?

• Ochtend: uitsluitend leden van de NVD.
  • Lunch en middag: iedereen (juridische interesse aanbevolen).

Door wie?

Nederlandse Vereniging voor Dierenrecht (NVD)

Wanneer?

Zaterdag 18 juni 2022, 11:00 – 16:00 uur

Waar?

• Grand Café Utopie, Waldeck Pyrmontkade 116, 2518 JR Den Haag
  • (Geen Livestream beschikbaar)

Hoeveel?

• NVDleden: gratis toegang (excl. lunch)
  • Regulier ticket: 5
  • Kleine beurs / studentticket: 2,50
  • Gulle vriend ticket: 10

• Optionele lunch (vegan): € 7,50

Hoe?

Leden kunnen zich aanmelden via onderstaande aanmeldformulier of door een mail te sturen naar:
bestuu
.

Ticketverkoop voor nietleden en de lunchreservering verlopen via het formulier op deze pagina.

Lunch

Het is tijdens de middagpauze mogelijk een eenvoudige, veganistische lunch (soep, brood, sap) te nuttigen, à €7,50. Graag vooraf bestellen onderstaande formulier:

10:30 – 11:00
Inloop

11:00 – 12:30
Algemene ledenvergadering (agenda per mail)

12:30 – 13:30
Lunch

13:30 – 14:30
Jurisprudentiebespreking Nederlands dierenrecht: Selectie spraakmakende uitspraken, door mr. Daisy Delibes, mr. Cindy van de Ven en drs. Noor Evertsen

14:30 – 15:00
Vragen uit de zaal, nabespreking

15:00 – 15:30
Pauze

15:30 – 16:00
Lezing: Zijn dieren al beperkt rechtssubject en zo ja, kunnen hun rechten worden afgedwongen? door Paulien Edixhoven en Lian Pleijsier

16:00 –
Afsluiting en borrel

Inhoud

Op 18 juni 2022 houdt de NVD in de ochtend haar Algemene Ledenvergadering van 2022. Alle leden zijn van harte uitgenodigd aanwezig te zijn. Op de agenda, die per mail aan leden wordt verstrekt, staat onder andere bespreking van het Jaarverslag 2021 en een brainstormsessie.

Na de ALV volgt een (optionele) lunch, die ook toegankelijk is voor niet-leden die het middaggedeelte willen bijwonen.

In de middag vindt de publiekstoegankelijke juristenbijeenkomst plaats, waarbij een aantal actuele juridische dierenrechtkwesties aan bod komt. Mr. Daisy Delibes, mr. Cindy van de Ven en drs. Noor Evertsen bespreken belangwekkende dierenrecht-jurisprudentie van de afgelopen periode. Na een pauze volgt een lezing over de juridische status van dieren als bijzonder rechtsobject, verzorgd door Paulien Edixhoven en Lian Pleijsier. Nadien is er een borrel.

Over de sprekers

• Drs. Noor Evertsen (Redactielid en rapporteur jurisprudentie bij Dier & Milieu en voorheen
    redacteur van Teksten wetgeving dierenwelzijn (Sdu))
  • Mr. Cindy van de Ven (Jurist in het dierenrecht en werkzaam bij Utopie Advocaten. Van de