Werkgroep

Voor wie?

Uitsluitend voor leden

Door wie?

Nederlandse Vereniging voor Dierenrecht (NVD)

Wanneer?

Woensdag 30 november 2022, 20:00 – […] uur

Waar?

Jitsi

Hoe?

Aanmelden kan via het onderstaande aanmeldformulier of door een mail te sturen naar:
bestuu
.

Inhoud

Tijdens eerdere bijeenkomsten klonk interesse voor het vormen van een werkgroep die de mogelijkheden onderzoekt en bespreekt voor het voeren van juridische procedures die de levens van dieren beschermen of verbeteren.

Er zijn talloze wetten en regels die dieren beschermen. Veel daarvan hebben hun oorsprong in Europese verordeningen en richtlijnen, maar er is ook veel Nederlands recht dat dieren direct of indirect (enige) bescherming biedt tegen de mens. Nederland beschikt bovendien over een redelijk effectief en toegankelijk systeem van rechtsbescherming.

De werkgroep procederen heeft allereerst tot doel kennis te delen over de mogelijkheden om dieren te beschermen. Wat de werkgroep daarnaast zal doen ligt nog open, maar het ligt wel voor de hand dat de werkgroep ook op zoek zal gaan naar knelpunten en nieuwe mogelijkheden om middels juridische procedures voor dieren op te komen.

Aanmeldingsformulier