Plezierjacht & recente ontwikkelingen

Webinar plezierjacht & recente ontwikkelingen

Voor wie?

Iedereen (let op, de sprekers kunnen uitgaan uit van enige juridische voorkennis)

Door wie?

Nederlandse Vereniging voor Dierenrecht (NVD)

Wanneer?

Woensdag 14 december 2022, 20:00 – 21:30 uur

Waar?

Microsoft Teams-vergadering

Hoe?

Aanmelden kan via het onderstaande aanmeldformulier of door een mail te sturen naar:
bestuu
.

Inhoud

Het jachtseizoen – waarbinnen mag worden gejaagd op een aantal wildsoorten – is op 15 oktober jongstleden door de minister voor Natuur & Stikstof geopend (sinds 15 augustus was deze al geopend voor de wilde eend).

In tegenstelling tot vorige jaren is de jacht op het konijn in heel Nederland dit jaar niet geopend, door de ongunstige staat van instandhouding van het konijn. De jacht op de haas is in drie provincies om diezelfde reden niet geopend, ondanks een kort geding procedure geïnitieerd door o.a. de Jagersvereniging. In Friesland is de jacht in het geheel stilgelegd, omdat – na een bezwaarprocedure – de goedkeuring voor het faunabeheerplan werd ingetrokken. Kortom, een hoop ontwikkelingen!

In dit webinar zal een korte inleiding worden gegeven over het wettelijke kader rondom de plezierjacht en zullen recente ontwikkelingen worden besproken.

Aanmeldingsformulier